Translate

luni, 31 martie 2014

Cauzele subtile ale bolilor - Vertebrele cervicale



”Partea de sus a spatelui corespunde regiunii inimii și centrului de energie cardiac. În această zonă se vede dacă am sau nu forța de a-mi purta emoțiile. Durerile de spate sunt legate de primele stadii ale concepției, de nevoile de bază și de structura fundamentală a ființei. Cele 7 vertebre cervicale sunt cele mai afectate din această zonă.
Vertebrele cervicale au legătură cu comunicarea, mai ales cea verbală si cu gradul meu de deschidere față de viață. Vertebrele cervicale sunt în relație cu capacitatea mea de comunicare, afirmare și de opunere sau supunere în fața justiției. Justiția este un termen care cuprinde principiile de viață, regulile, dogmele și tot ceea ce eu nu consider ca fiind just, etic, moral, tot ceea ce intră în contradicție cu credințele mele despre viață, în general.
Vertebrele C1, C2, C3 vor fi atinse, în mod special, dacă mă devalorizez la nivelul capacităților mele intelectuale, în timp ce vertebrele cervicale situate mai jos, vor reacționa la nedreptatea pe care pot avea impresia că o trăiesc sau nedreptatea pe care o văd în jurul meu, care mă dezgustă. În plus fiecare vertebră îmi dă informații suplimentare despre sursa afecțiunii mele:

C1 – prima vertebra cervicală numită Atlas, este stâlpul care menține echilibrul capului. Dacă îmi fac prea multe griji la o situație sau o persoană, dacă sunt tot timpul neliniștit și am îndoieli, capul meu va devine mai ”greu” și C1 va avea o dificultate de a suporta această ”greutate”. Dacă dau dovadă de rigiditate a spiritului, dacă refuz să văd toate aspectele unei situații, dacă am o gândire rigidă, C1 va reacționa.Va fi ”paralizată” de temerile mele, de negativismul meu și de dificultatea de a-mi exprima emoțiile. O vertebră C1 afectată este însoțită, de obicei, de afecțiuni care cuprind capul, creierul și sistemul nervos, precum migrena, amnezia, vertijul, depresia nervoasă, etc.
Individualitatea mea este cea pusă în cauză: ”ce cred ceilalți despre mine?, sunt oare la înălțime?, unde mă aflu în viață? Încerc să mă îndepărtez de emoțiile mele, joc un rol pentru a nu fi nevoit să mă privesc în față. Prefer sa adopt un comportament rigid pentru a rămâne în zona mea de confort, dar, mai devreme sau mai târziu, va trebui sa întorc capul pentru a vedea ceea ce se întâmplă în jurul și în interiorul meu. Am o mare nevoie de comunicare, chiar dacă uneori am impresia că ceilalți nu mă ascultă. Am tendința de a avea gânduri și comportamente obsesionale.
ACCEPT să îmi ascult interiorul, să îmi păstrez spiritual deschis, să aduc mai mult calm în viața mea, pentru a-mi diminua activitatea cerebrală, reușind astfel sa vad realitatea sub o nouă lumină, cu mai multă încredere. Îmi iau viața în mâini și ACCEPT sa mă văd în fiecare aspect al personalității mele. Îmi recapăt puterea și realizez lucruri importante … pentru mine.

C2 – este strâns legată de C1. Este denumită Axis. Este pivotul care o ajută pe C1 să se miște. Este în legătură cu principalele organe de simț, ochii, nasul, urechile, gura (limba). Din această cauza acestea vor fi afectate dacă C2 este bolnavă. C2 este afectată în situațiile în care trăiesc o etapă în viața mea în care îmi pun întrebări referitoare la parcursul meu personal și la rolul pe care îl joacă spiritualitatea în viața mea. Apar posibilități noi care ar putea să mă ajute să am o nouă viziune și o nouă înțelegere asupra vieții și a unor evenimente pe care le trăiesc.
Dacă îmi fac mereu griji pentru ziua de mâine, C2 riscă să devină rigidă. Pot să fiu pregătit să caut în adâncul meu și să intru în contact cu esența ființei mele. Am situații neterminate, travalii nefinalizate. Lacrimile mele nu mai curg deoarece îmi refuz emoțiile, iar supărările, decepțiile, regretele, toate rămân îngropate în interiorul meu. ”Lubrifiantul”, lacrimile mele de durere sau bucurie, nu mai există, C1 nu se mai poate articula pe C2 cu ușurință. Apare o încălzire a locului, o iritație, exact ca și în viața cotidiana. Acest lucru survine mai ales în caz de depresie, de emotivitate excesivă, de furie, de amărăciune, de resentiment, de revolt, toate acestea fiind cauzate de teama de a merge mai înainte, de a mă schimba, de a-mi asuma responsabilitățile. Ce s-ar întâmpla dacă aș lăsa să iasă la suprafață sentimentele mele cele mai profunde? Prefer să fac pe surdul în loc sa cunosc adevărata cauză a afecțiunilor mele.
ACCEPT sa intru în contact cu emoțiile mele și să mi le asum, sa îmi ocup locul cuvenit și să exprim ceea ce trăiesc, pentru ca fluxul de energie să circule din nou în corpul meu și vertebra C2 să funcționeze în armonie cu C1 și totul să ”curgă”. ACCEPT să mă reconectez la forța mea creatoare și să mă las îndrumat de vocea mea interioară.

C3 – a treia vertebră cervicală este solitară. Din cauza poziției sale, nu poate cont ape nimic sau coopera cu alte vertebre.
Dacă am o afecțiune a acestei vertebre, este posibil să am impresia că trebuie să mă descurc singur. Mă retrag în mine însumi, trăiesc în ”carapacea” mea și evit orice formă de contact sau de comunicare cu cei din jurul meu. ”La ce bun să pierd timpul? Oricum, nu sunt ascultat niciodată și ideile și stările mele nu sunt înțelese! Sunt separat de ceea ce iubesc. Trăiesc revoltă, descurajare, disperare, deoarece sensibilitatea mea este atinsă în adâncul ei. Uzura timpului se face simțită și visele și dorințele mele cele mai dragi se topesc treptat. Devin iritat când sunt pus în fața unei situații sau a unei persoane pe care nu o pot digera. Am obosit să fiu nevoit să îmi demonstrez valoarea, să mă sacrific pentru ceilalți. Dacă am un eșec, aceștia vor confirma ceea ce credeam despre mine însumi: că nu sunt bun de nimic. Viața mea este o mare mascaradă. Devin angoasat dacă îmi este teamă că nu voi reuși un proiect și că nu voi fi recunoscut.
O afecțiune a vertebrei C3 poate duce la o afecțiune a feței (pielea, oasele, nervii) precum și a urechilor și a anumitelor parți din gură (dinții, gingiile, amigdalele).
ACCEPT faptul că singurătatea poate fi benefică pentru a mă liniști, a face ordine în viața mea, în loc să fie un mijloc de a fugi de emoțiile mele, de realitatea de care simt o mare neînțelegere. Alegerea îmi aparține mie!


C4,C5,C6 – a patra, a cincea și a șasea vertebră cervicală sunt localizate la nivelul glandei tiroide și sunt în relație strânsă cu aceasta. Tiroida, care joacă un rol esențial în comunicarea verbală, va determina vertebrele C4, C5 și C6 să reacționeze. Este posibil să ma fi simțit jignit de ceva ce am auzit și să fiu indignat și furios. Cele trei vertebre vor reacționa și mai puternic dacă, în plus, nu îmi exprim opiniile, frustrările și suferințele. Gradul meu de agresivitate riscă să urce tot mai mult, ceea ce va închide canalele de comunicare la nivelul celor trei vertebre cervicale.
Înghit în sec ceea ce mi se întâmplă. Am tendința de a rumega anumite evenimente pentru mult timp. Este posibil să apară afecțiuni care ating întregul system de comunicare verbala: gura, limba, corzile vocale, faringele, amigdalele, etc. și toate părțile corpului meu situate la nivelul gurii și umeri.
Dacă C4 este afectată în mod special, observ care sunt sentimentele pe care le rumeg continuu, mai ales cele de furie și de culpabilitate. Caut echilibrul și dreptatea. Îmi este greu să găsesc soluții deoarece adeseori ezit să îmi exprim divergențele de opinie. Mă agăț de amintirile mele și de trecut. Îmi ascund emoțiile profunde, în loc să le exteriorizez. Evit să văd ce se întâmplă în interiorul meu și astfel să mă descopăr și să mă împlinesc. Mă pedepsesc și îmi sabotez fericirea pe care cred că nu o merit.
C5 reacționează când opun rezistență celor din jurul meu și le refuz sfaturile. Îmi este teamă că ceilalți mă vor răni prin cuvinte sau gesturi. Mă simt inferior celorlalți și voi ridica un zid în jurul meu. Având impresia că nimeni nu mă ascultă și nu mă înțelege, mă retrag în mine însumi. Simt rușine și, în multe situații, prefer să tac în loc să îmi asum responsabilitatea pentru ceea ce vreau să exprim.
C6 poate fi afectată atunci când vreau să îi modelez pe ceilalți în funcție de nevoile și dorințele mele. Aștept prea mult de la ceilalți, în loc să îmi iau viața în propriile mele mâini. Sunt disperat, am impresia că doar ceilalți mă pot salva, când de fapt eu sunt singurul care are putere asupra vieții mele. Visele mele de demult sunt irealizabile și mi se pare nedrept acest lucru. Îmi amintesc toate situațiile din copilărie, când am trăit această nedreptate. Simt nevoia de a abandona, sunt deprimat deoarece am senzația că ”îmi cade cerul în cap”. Car atât de mult povara celorlalți încât faptul de a mă sacrifice în acest fel mă omoară încetul cu încetul.
ACCEPT ca fiecare experiență poate fi o oportunitate de a evolua și că există o lecție de învățat din fiecare lucru. Trebuie să las lucrurile să curgă, în loc să mă încăpățânez și să port pică vieții. Dacă nu fac acest lucru, capul meu va ”fierbe” și mă voi simți supraîncărcat cu toate sarcinile și voi avea impresia că nu voi putea duce totul până la capăt. Am nevoie să mă exprim prin cuvinte, prin scris, prin muzică, pictură sau orice altă formă de exprimare, care mă va ajuta sa mă reconectez cu creativitatea mea, cu frumusețea mea interioară. Astfel, toate simțurile mele vor fi stimulate, readuse la viață, lucru care îmi va active tiroida și va face ca vertebrele C4, C5, C6 sa funcționeze normal. Afecțiunile din această zonă vor putea fi astfel alungate.
C7 – ultima vertebră cervicală este influențată de partea mea morală, de credințele mele, de partea spirituală, de justiție. Dacă trăiesc în armonie cu legile naturii, dacă ascult mesajele pe care mi le transmite corpul și viața în general, C7 va fi într-o stare foarte bună. Dacă însă trăiesc furie, dacă sunt închis de opiniile și mentalitățile celorlalți, dacă mă opun în fața altor ideologii, fără să am un spirit deschis, C7 va reacționa puternic, putând să afecteze mâinile, coatele și brațele, care se pot inflama sau poate exista o dificultate de mișcare; de asemenea va fi afectată și funcționarea glandei tiroide. Vertebra C7 poate fi afectată de remușcări de conștiință legate de o vorbă spusă, un gest sau un gând pe care le-am avut față de o persoană. Dacă am emoții puternice, dacă sunt dezamăgit sau îmi este teamă că voi fi respins, dacă unele situații mi se par nedrepte și mă ascund sub carapacea mea pentru a evita să fiu din nou rănit, C7 poate fi afectată. În acest caz este ușor pentru mine să îi acuz pe ceilalți de nefericirile mele. Cum voi ieși din această situație? Viața mea este lipsită de joc, de spontaneitate. Încrederea mea în mine este foarte scăzută și joc rolul ”elevului cuminte” pentru a evita furia celor din jurul meu. Mă simt vulnerabil și rușinat pentru a-mi comunica adevăratele nevoi. Prefer să mă izolez pentru a mă ascunde de privirile celorlalți. Am un bagaj de emoții ne-exteriorizate. Mă deconectez la interiorul meu. Părțile mele intuitive și emotive sunt disociate de rațiune și sunt controlate de îndoială.
Deoarece nu pot avea încredere în propria mea putere, în capacitatea mea de decizie, trebuie să mă sprijin de alții. Depresia poate apărea dacă mă simt tot timpul presat de timp.
ACCEPT să învăț să discern ceea ce este bun pentru mine de ceea ce nu este bun. Trebuie să respect punctele de vedere ale fiecăruia, chiar dacă sunt diferite de ale mele. Doar fiind deschis față de ceilalți voi învăța mai mult și voi ști mai bine să fac alegerile care mă vor face să mă simt mai liber.
Durerile în această regiune a spatelui provin, de asemenea, de la emoțiile negative refulate, care s-au adunat ca un ghem în mine și pe care refuz să le văd. Am așteptări mari de la ceilalți, dar îmi este greu să îmi exprim adevăratele emoții precum furia, frica de a nu fi iubit sau lipsa de sprijin afectiv. Am impresia ca eu trebuie să mă gândesc la toate și să fac totul. Nivelul meu de frustrare este mare și uneori vreau să întorc spatele tuturor. Mă opun mult și am convingerea că, dacă cei din jurul meu mi-ar arăta mai multă dragoste și susținere, lucrurile ar merge mult mai bine. Acest gen de așteptări foarte ridicate se pot întâlni la o mamă sau la un tată, dar poate exista și o frustrare din cauza unei poveri prea mari pe care o poartă pe umeri. Pot chiar să mă tem că supraviețuirea mea sau a celor apropiați mie este în pericol. Corpul trimite mesaje importante pe care trebuie să le ascult pentru a-mi păstra echilibrul emoțional.
Începând de acum ACCEPT să mă iubesc mai mult, încetez să mă judec și să mă critic tot timpul! Descopăr tot ceea ce am ascuns și am refulat, ambițiile mele, dorințele mele, scopurile mele în viață și ACCEPT în același timp capacitatea mea de a le realiza.
Confuzia mea va dispărea dacă nu va mai trebui să ”întorc spatele” unei situații sau persoane, deoarece am dobândit certitudinea că pot realiza tot ceea ce îmi doresc. ACCEPT să eliberez toate aceste energii care mă împiedică să mă împlinesc deplin. Nu este surprinzător faptul că mi-a fost greu să mă iubesc deoarece nu mai eram eu însumi. Faptul de a deveni eu însumi, îmi deschide larg ușile vieții și cele ale inimii. Încetez să mai critic și învăț să mă exprim liber în loc să refulez totul. ACCEPT faptul că am nevoie de ajutorul celorlalți și învăț să cer. Astfel mă respect mai mult.”


Legătura dintre coloana vertebrală, nervii spinali și organism


Vertebra
Arii și spații ale corpului
Simptome posibile
C1
Vascularizarea capului, hipofiza, scalpul, oasele feței, creierul, urechea medie și internă, sistemul nervos simpatic.
Dureri de cap, nervozitate, insomnie, răceală, presiune sanguină crescută la nivelul capului, migrene, căderi nervoase, amnezie, oboseală cronică, amețeli.
C2
Ochii, nervul optic, nervii auditivi, sinusuri, osul mastoid, limba, fruntea
Boli ale sinusurilor, alergii, dureri de urechi, leșinuri, tulburări de vedere, strabism, surzire
C3
Obraji, ureche internă, oasele feței, dinții, nervii trigemeni
Nevrite, nevralgii, acnee, pistrui, eczeme
C4
Nas, buze, gura, trompa lui Eustachio
Rinită alergică, nas înfundat, pierderi de auz, amigdalită
C5
Corzi vocale, glandele gâtului, faringe
Laringită, răgușeală, boi ale gâtului, gât roșu, amigdalite purulente
C6
Nervii gâtului, umeri, amigdale
Gât înțepenit, dureri ale brațului, inflamări ale laringelui, tuse cronică
C7
Glanda tiroidă, umeri, brațe până la coate
Bursita, răceală, boli ale tiroidei


Niciun comentariu: